استفاده از بوتاکس در کنترل تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس) چگونه است؟

هیپرهیدروزیس، یک علت شایع تعریق بیش از حد در ناحیه کف دست ، زیر بغل، صورت و کف پا است. این حالت ممکن است برای فرد، آن قدر ناراحت کننده و شاید خجالت آور باشد که نیاز به درمان طبی داشته باشد .
درمان های مرسوم شامل استفاده موضعی از املاح کلرید آلومینیوم و داروهای آنتی کلی نرژیک خوراکی است. درمان جراحی شامل قطع عصب مربوط به غدد عرق (سمپاتکتومی به روش آندوسکوپیک از طریق قفسه سینه) یا برداشتن موضعی غدد عرق در ناحیه زیر بغل است .
موفقیت عمل جراحی ، فقط حدود 66 درصد است (زیرا موارد تعریق بیش از حد به صورت جبرانی ، بعد از عمل جراحی مشاهده شده است) علاوه بر آن، جراحی ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد .
توکسین بوتولینوم، آزاد شدن استیل کولین در غدد عرق را مهار می کند و این مسئله باعث تحولی در کنترل هیپرهیدروزیس شده است. تزریق در منطقه مورد نظر به صورت شبکه ای به فواصل یک تا 2 سانتی متر انجام می شود .
پاسخ درمانی به دور تزریق شده وابسته است . میزان دوز تزریقی در هر یک از نواحی زیر بغل، کف دست یا کف پا 50 تا 100 واحد در هر طرف است.کاهش تعریق، بعد از یک تا 2 هفته مشاهده می شود و اثر آن 3 تا 9 ماه باقی می ماند تزریق در ناحیه زیر بغل به صورت زیر جلدی انجام می شود .
تزریق در ناحیه کف دست جهت جلوگیری از ضعف عصبی عضلانی به صورت اینترادرمال انجام می شود که این تزریق دردناک است و نیاز به بلوک عصبی دارد .
در سال 2004 تزریق بوتاکس به عنوان یک روش درمانی غیر تهاجمی در درمان علائم تعریق شدید ناحیه زیر بغل (که به درمانهای موضعی پوست جواب نداده است) در افراد بالای 18 سال توسط انجمن غذا و دارو آمریکا (FDA) مورد تائید قرار گرفت.